1.-
FORMACIÓ DE LES PARAULES: HABILITACIÓ
Recordem
ELS
PRÉSTECS són
Les
paraules compten amb recursos que ens permeten crear-ne de noves a
partir d´unes altres que ja existeixen.
Aquests
recursos són :
a)
La derivació és
b)
La composició és
c)
L´habilitació és
2.-
EL TEATRE:
El
teatre
2.1.-.-
En un text teatral es poden distinguir fragments de text de diversos
tipus:
a)
Noms dels personatges:
b)
Parlaments:
c)Acotacions
escèniques:
d)
Acotaciones d´interpretació:
2.2.-
Estructura del teatre:
a)
Presentació
b)
Nuc
c)
Desenllaç
2.3.-
Les obres es divideixen en:
a)
Acte
b)
Escena
.-
El autor és
i
el director d´escena és l´encarregat
2.4.-Recursos
materials:
-
El decorat:
-
L´attrezzo
-
El vestuari i el maquillatge
-
La il.luminació
-
L´equip de so
-
La tramoia
3.-
Discurs oral no espontani:
-
El canal
.-
Les
habilitats lingüístique es classifiquen en:
-
cada individu
Les
diferències principals són:
Canal
oral Canal escrit
1.-
canal auditiu( oïda) 1.- canal visual (ulls)
2.-
Comunicació espontànea 2.- comunicació elaborada
3.-
comunicació inmediata 3.- comunicació diferida
4.-
comunicació efímera 4.- comunicació duradora
5.-
Ú de codis no verbals 5.- ús de codis verbal
6.-
Hi ha interacció 6.- No hi ha
interacció.
Per
saber escoltar i parlar en públic:
A)
ESCOLTAR
1.-
Actitud activa i positiva.
2.-Mirar
l´orador.
3.-
Ser objectiu.
4.-
Descobrir la idea principal.
5.-
Valorar el missatge.
6.-
Prendre apunts.
B)
PARLAR
1.-
Planificar
2.-
Preparar
3.-
Seleccionar.
4.-
Seqüenciar.
5.-
Adequar
6.-
Produir
7.-
Assajar
8.-
Corregir
9.-Tornar
assajar
10.-
Vencer els nervis.
4.-
Com escrivim els quantificadors
1.-
CARDINALS:
.-
Els cardinals s´escriuen solts de l´u al vint. A partir del vint
hem d´usar guionet entre les desenesi les unitats i entre les
unitats i les centenes.
1.a.)
Les xifres romanes:
-
mesos
-
segles
-numeració
cronològica de reis i papes
-
numeració d´actes i celebracions
1.b)
Les xifres aràbigues:
-
pàgines dels llibres
-
número de telèfonos i documents
-
dies i anys d´una data
-
llistes i enumeracions.
-en
els percentatges i en les quantitas amb decimals
-
hores del dia
-quantitas
seguides de símbols.
-
número d´una adeça.
No hay comentarios:
Publicar un comentario